Czy warto zacząć sprzedaż na Amazonie?

Czy warto zacząć sprzedaż na Amazonie?

Od jakiegoś czasu w Internecie krąży pewien mem pokazujący Jeffa Bezosa osobiście wręczającego klientowi milionową paczkę z zamówieniem z Amazona. Zdjęcie zestawione jest z obecnymi statystykami sprzedaży, które pokazują, że obecnie sprzedaż kształtuje się na poziomie miliona zamówień każdego dnia. To pokazuje nam drogę, jaką przeszedł ten sklep – od początkującego sprzedawcy do chyba najważniejszego gracza na rynku. Wielu sprzedawców chce skorzystać z sukcesu i zaczyna sprzedaż na Amazonie. Jakie są biznes na Amazon wady i zalety?

Zalety biznesu

Działalność na Amazonie nie jest tylko domeną największych sprzedawców ale również tych małych i początkujących. Z myślą o nich powstał pakiet FBA, który umożliwia wysłanie sprzedawanych produktów do magazynu Amazona dzięki czemu ich magazynowanie i wysyłka odbywa się z pomocą pracowników internetowego giganta. W ten sposób oszczędzamy czas ale też pieniądze bo nie musimy wynajmować magazynu, płacić za siedzibę firmy czy media i obsługę. Możemy pracować zdalnie, tak jak nam wygodnie. Również formalności ograniczone są do minimum. Na Amazonie ponadto zyskujemy dostęp do milionów klientów z wielu krajów dzięki czemu nasz sklep może się rozwijać a marka staje się bardziej rozpoznawalna.

Wady

Handel na Amazonie może również wiązać się z pewnymi wadami czy niedogodnościami. Przede wszystkim należy tutaj wspomnieć o wysokiej konkurencji – sukces internetowego dziecka Jeffa Bezosa sprawił, że inni sprzedawcy także chcą stawać się jego częścią. Czasem trudno więc będzie się przebić ze swoją ofertą i zainteresować nią klientów. Wymienione wyżej korzyści wiążą się także z koniecznością uiszczania prowizji i opłat, które – choć uzależnione od wolumenu sprzedaży – mogą złożyć się na dość pokaźną sumę. Innym problemem może być skomplikowany proces wprowadzania zamówień do systemu centralnego. Z tym można sobie poradzić korzystając z nowoczesnych narzędzi umożliwiających sprawny proces zarządzania zamówieniami i kontrolowania liczby oferowanych produktów.