Nie od dziś wiadomo, że do zakupu konkretnych produktów czy usług należy potencjalnych konsumentów zachęcić. Odbywa się to poprzez podkreślenie licznych zalet danego towary czy danej usługi jak również wytworzenie przekonania o tym, że zaspokoi on konkretne potrzeby klientów zaś jego używanie wiąże się z praktycznymi korzyściami. Tradycyjna reklama dotyczy również tradycyjnych mediów takich jak prasa, radio czy telewizja. W gazetach przybiera ona formę artykułu czy notki prasowej, w telewizji – atrakcyjnego (lub denerwującego) spotu wyświetlanego między programami. Obecnie coraz większą rolę odgrywają media nowoczesne, przede wszystkim Internet. I to właśnie tam można szukać nowych klientów, szczególnie gdy mówimy o produktach czy usługach adresowanych do ludzi młodych (z których większość nie czyta już gazet i rzadko ogląda telewizję). Obecność w Internecie daje ogromne i różnorodne możliwości. Tego typu reklama jest bardziej dopasowana i może przyciągać uwagę. Niebagatelną rolę odgrywa tutaj content marketing. Co kryje się za tym pojęciem?
Definicja pojęcia
Content marketing to w języku polskim marketing treści. Jest to zatem konkretna strategia marketingowa, której zadaniem jest pozyskanie nowych klientów, zaprezentowanie konkretnego towaru lub usługi a także zwiększenie zasięgu i dotarcie do nowych odbiorców za pomocą odpowiednio przygotowanych treści, które będą dla nich wartościowe i atrakcyjne. Wielu z nas kojarzyć będzie tego typu marketing z treścią pisaną taką jak artykuły, notatki i posty w mediach społecznościowych. Warto jednak zauważyć, że ów content to także wiele innych treści, na przykład blogi, infografiki, zdjęcia, filmy wideo, audio- czy e-booki, prezentacje multimedialne lub coraz modniejsze w ostatnim czasie podcasty. To możliwość wykorzystania nowoczesnych mediów i przekazywania za ich pomocą atrakcyjnych dla odbiorców treści. Chcąc reklamować konkretne towary, przygotowywane treści najczęściej odnoszą się do tego, co chcemy zaoferować. Mnogość form nie oznacza oczywiście, że musimy korzystać ze wszystkich. Tutaj warto podkreślić, że przygotowana przez nas strategia musi być spójna, atrakcyjna dla odbiorców jak również wysokiej jakości.
Korzyści z tego typu marketingu
Jakie korzyści odniesiemy ze stosowania content marketingu oraz dlaczego jest on lepszy od tradycyjnych form reklamy? Podstawowym celem jest przede wszystkim zaangażowanie odbiorców w udostępniane treści, przyciąganie uwagi i tym samym pozyskanie nowych odbiorców – którzy mogą w przyszłości stać się naszymi klientami. Dzięki temu zyskujemy odbiorców zaangażowanych a oferując konkretne rodzaje treści możemy dotrzeć do konkretnych grup wiekowych, zawodowych i innych.
Wartościowe treści udostępniane na naszej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych generują większy ruch na stronie, większą liczbę odsłon i wyświetleń a tym samym większe zainteresowanie. Ponadto odpowiednio przygotowane treści mają na celu zbudowanie pozytywnego wizerunku, poszerzenie zasięgu lub zyskanie zaufania swoich odbiorców. Dzięki content marketingowi zyskujemy także bogate narzędzie do zaangażowania odbiorców w komunikację.
Najnowsze komentarze